Algemeen

In eerste instantie een onafhankelijk reisadvies. Reisbureau Friesland is niet gebonden aan slechts één touroperator, maar doet zaken met meerdere touroperators in Nederland en Duitsland. De klant krijgt daarom altijd een onafhankelijk beeld van reizen en hoe prijzen hierin verschillen per touroperator. Reisbureau Friesland biedt klanten de mogelijkheid om gemakkelijk tot een gewenste vakantie te komen door middel van het zoek- en boeksysteem. Lukt dit niet, dan is er altijd de mogelijkheid telefonisch, per chat of per email contact op te nemen zodat wij met u mee kunnen zoeken.

Reisbureau Friesland biedt ook reisgerelateerde producten aan, zoals gerelateerde verzekeringen, autohuur en parkeren op de verschillende luchthavens.

Categorie: 

De SGR (ofwel Stichting Garantie Reisgelden) staat in voor uw vooruitbetaalde reisgelden, indien de betrokken reisagent wegens financieel onvermogen niet presteert. Reisbureau Friesland is daarom lid van de SGR om zo zekerheid te bieden in een financieel ongunstige situatie. Dit houdt dus in dat de SGR het gehele assortiment van Reisbureau Friesland (met uitzondering van lijndiensttickets en separate huurovereenkomsten zoals autohuur) financieel dekt op het moment dat er sprake is van financieel onvermogen. 

De ANVR (ofwel het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen) is een belangrijke brancheorganisatie in de reiswereld. De ANVR staat voor kwaliteit, en elk lid dient zich dan ook te houden aan de kwaliteitswaarborgen van de ANVR. Zo zijn ANVR-Reisagenten verplicht hun personeel adequaat op te leiden. Deskundig en goed advies kan daarom worden gegarandeerd. Verder ziet de ANVR ook toe op eerlijke reisvoorwaarden en veilig en verantwoord betalen en reizen.

Categorie: 

Vliegreis

Voor alle luchtvaartmaatschappijen geldt dat u minimaal 2,5 uur van tevoren op de luchthaven aanwezig moet zijn om in te checken. Vertrekbalies sluiten gemiddeld zo’n 45 minuten voor vertrek.

Ook in het buitenland is het van belang dat u minimaal 2 uur voor vertrek aanwezig bent op de luchthaven. Houd rekening met eventuele rijen voor de incheckbalie en zorg ervoor dat u altijd op tijd bent. Eenmaal in het vliegveld kunt u via monitoren zien wat uw incheckbalie is.

Categorie: 

Over het algemeen mag u tien kilo bagage meenemen voor een baby tot twee jaar (zonder stoel). Baby’s tot twee jaar hebben geen recht op een eigen stoel. Daarnaast mag er maximaal 1 buggy, kinderwagen of maxicosi per kind gratis worden meegenomen. Deze vallen echter wel binnen de maximale toegestane tien kilo bagage per kind. Op Nederlandse luchthavens kunnen alleen lichtgewicht (circa 5 kg.), inklapbare buggy’s worden meegenomen tot aan het vliegtuig. Deze buggy’s worden bij het vliegtuig afgegeven en in het bagageruim geladen. Overige buggy’s en kinderwagens kunt u afgeven bij het inchecken. U krijgt uw buggy of kinderwagen terug via de bagageband of bij het verlaten van het vliegtuig (de meegenomen buggy). U kunt hiernaar vragen bij het cabinepersoneel.

Categorie: 

Voor alle passagiers die vertrekken van of overstappen op een vliegveld binnen de Europese Unie (EU) gelden er bepaalde regels voor de inhoud van de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden en op de juiste manier verpakt worden meegenomen.

De volgende regels moeten gehanteerd worden met betrekking tot vloeistoffen in uw handbagage:

  • U kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter 
  • Deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak 
  • Per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen 
  • De doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter 
  • De doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn 
  • U ontvangt op alle Nederlandse luchthavens de doorzichtige plastic zak gratis. 

Op bovenstaande regels gelden twee uitzonderingen, namelijk:

  • Babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft 
  • Medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeft

Ook mogen inkopen na de ticket- en/of paspoort controle op de luchthaven en in het vliegtuig gewoon mee in de handbagage. De regel hierbij is echter wel dat aankopen van vloeistoffen en gels door de winkel of aan boord verpakt en verzegeld zijn. Dit wordt voor u gedaan door de betreffende winkel op de luchthaven of de service in het vliegtuig. Deze zegel is één dag geldig en mag niet verbroken worden tot u uw eindbestemming heeft bereikt.

Bij de controle van uw handbagage moet u alle vloeistoffen apart aanbieden in de gesloten, doorzichtige plastic zak. Daarnaast moet u ook uw jas, colbert en grote elektronische apparaten (o.a. laptops) apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

Categorie: 

Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen lijndienstvluchten en chartervluchten.

Chartervluchten worden ingezet om passagiers naar hun vakantiebestemmingen te vervoeren. Enkele voorbeelden zijn Transavia, Corendon, Sun Express, Onur Air en Arke Fly. De chartervluchten zijn ingehuurd om op toeristische bestemmingen aan te vliegen, de chartervlucht wordt niet volgens een vastgesteld vluchtschema uitgevoerd. Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor uw vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen zijn in uw vluchtschema. Deze wijzigingen worden dan ook doorgevoerd. Vluchtnummers en charterluchtvaartmaatschappijen zijn tevens te allen tijde onder voorbehoud. Ook kan het voorkomen dat u op dag van aankomst laat arriveert, terwijl u op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. Preisdaler heeft geen invloed op deze vluchttijden en kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld.

Gezien het feit dat wij tot tien dagen voor vertrek geen informatie kunnen geven over de definitieve vluchttijden, verzoeken wij u voor deze tijd hiervoor geen contact met ons op te nemen. 

Een lijndienstvlucht vertrekt volgens een vooraf vastgesteld tijdschema en wordt uitgevoerd door lijndienstmaatschappijen. Voorbeelden hiervan zijn KLM, British Airways, Lufthansa, Air France, Iberia, US Airways, Aer Lingus en Singapore Airlines.

De vluchttijden van lijndienstvluchten staan daarom over het algemeen al vast op het moment van boeking, maar kan altijd nog wijzigen. Die kans is alleen heel klein. Controleer altijd uw vluchttijden 24 uur voor vertrek (of later) om zo rekening te kunnen houden met eventuele wijzigingen als vertraging en annulering.

Categorie: 

Alle passagiers die reizen met gebroken ledematen in gips moeten bij de check-in een verklaring van de arts kunnen overleggen waarin staat dat u gezond genoeg bent om te reizen. Het is noodzakelijk dat uw gips voldoet aan bepaalde voorwaarden, overleg dit met uw arts.

Categorie: 

Het zou eventueel kunnen dat u met vertrek en/of aankomst met name op regionale luchthavens een mogelijke tussenlanding heeft. Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Wij zijn daarom niet altijd van tevoren op de hoogte van eventuele tussenvluchten. Indien wij wel op de hoogte zijn, zal dit worden aangegeven op de website en op de factuur. Ook op uw ticket zal dan een tussenlanding staan, wat leidt tot een langere vluchtduur dan normaal.

Categorie: 

Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is dit mogelijk. Kijk hiervoor op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Categorie: 

Deze kunt u voor vertrek op de luchthaven afhalen bij de balie van de betreffende touroperator/luchtvaartmaatschappij welke uw reis uitvoert.

Categorie: 

Wijzigingen in de boeking

Ja, dit is mogelijk. Degene die de reis geboekt heeft (de hoofdboeker) kan dit doen door telefonisch of via e-mail contact op te nemen.

Indien u gegevens van de boeking wilt wijzigen kunt u hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. U kunt o.a. persoonsgegevens wijzigen, een wijziging aanbrengen in de boeking en arrangementen, autohuur en verzekeringen bijboeken. Het verschilt per touroperator en per wijziging of hier kosten aan verbonden zijn. De wijzigingen kunnen worden doorgegeven via e-mail of telefonisch via 0517 417 158. Wijzigingen binnen een week voor vertrek kunnen slechts telefonisch worden doorgegeven.

Let op: de hoofdboeker is de enige die wijzigingen in een boeking kan doorvoeren.

Voor zover de beschikbaarheid het ons toelaat, zullen wij dit voor u regelen. Indien u telefonisch contact met ons opneemt, kunnen wij direct de beschikbaarheid controleren.

Dit is mogelijk op aanvraag. Wij zullen dit voor u moeten opvragen. Wij brengen hiervoor 27 euro wijzigingskosten in rekening en de wijzigingskosten van de touroperator kunnen variëren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Verzekeringen

Kan uw geboekte reis niet doorgaan of heeft u vakantiedagen moeten missen? Heeft u schade tijdens uw reis? Neem dan telefonisch contact op met een van onze medewerkers.

Categorie: 

Hier zorgt het Calamiteitenfonds voor. Indien de touroperator waar u uw reis heeft geboekt aangesloten is bij het Calamiteitenfonds, krijgt u uw reissom vergoed wanneer de touroperator als gevolg van een calamiteit (zoals oorlog) de reis niet of niet volledig kan uitvoeren. Wanneer het te gevaarlijk wordt om naar uw bestemming af te reizen, krijgen wij onmiddellijk een negatief reisadvies. Na bekendmaking van een negatief reisadvies is zowel de reisorganisatie als de consument gerechtigd de reisovereenkomst vanaf 30 dagen voor de vertrekdatum kosteloos te annuleren of om te boeken naar een andere bestemming. De consument die na bekendmaking van een negatief reisadvies een reisovereenkomst afsluit, heeft geen recht op geld teruggave. De kosten voor deelname aan het calamiteitenfonds bedragen € 2,50 per boeking met een maximum van 9 personen. Voor meer informatie kijkt u op www.calamiteitenfonds.nl.

Categorie: 

Annulering

De annuleringskosten worden berekend volgens de ANVR-voorwaarden. Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

- Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling

- Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.

- Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom. 

 

Op al het samengestelde aanbod zijn aanvullende voorwaarden van toepassing. In sommige gevallen wijken deze af van de bovenstaande voorwaarden. Wij verwijzen u hiervoor naar de voorwaarden van de betreffende aanbieder.

Categorie: 

Een annulering kan worden ingediend via de mail. U kunt het best vooraf even telefonisch contact opnemen zodat we de annuleringskosten kunnen bespreken en, indien u een annuleringsverzekering bij ons heeft afgesloten, de dekking van de verzekering.

Per e-mail aan info@preisdaler.nl, met als onderwerp ‘annulering’ gevolgd met het boekingsnummer. 

Categorie: 

Reisdocumenten

Voor sommige landen is een visum verplicht. Wij zullen u hierover na uw boeking zo goed mogelijk informeren. Tevens kunt u per land informatie vinden over grensdocumenten via www.cibt.nl. U blijft echter te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de juiste reisdocumenten. Hiervoor kan Preisdaler niet aansprakelijk gesteld worden.

Categorie: 

Uw reisbescheiden worden circa 1 week voor vertrek per mail naar u toegestuurd.

Categorie: 

Het is erg belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan de opgegeven namen voor de boeking. Alles moet 100% goed zijn vermeld anders zou u eventueel geweigerd kunnen worden voor een vlucht. Vermeld de gegevens exact zoals ze ook in uw paspoort of ID-kaart staan. In het geval van gehuwde vrouwen mag alleen de meisjesnaam, welke ook in het paspoort staat, worden vermeld. Daarnaast moet ook uw eerste voornaam zoals deze in uw reisdocument staat vermeld in de boeking worden verwerkt. Heeft u nog een tweede of derde voornaam? Deze hoeft u niet te vermelden. Indien u fouten maakt waardoor er iets gewijzigd moet worden dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid en eventuele wijzigingskosten zijn voor uw eigen rekening.

Categorie: 

Niets fijner dan heerlijk ontspannen op vakantie gaan! Maar weet u ook dat u na uw vakantie flink ziek kunt worden? Natuurlijk wilt u die welverdiende vakantie niet laten verpesten door het oplopen van een infectieziekte. Infectieziekten komen voor in veel landen, misschien ook op uw reisbestemming. Voorbeelden zijn verre bestemmingen zoals Afrika, Zuid- en Midden Amerika, maar ook landen zoals Turkije, Egypte, Tunesië en zelfs landen in Europa. Voor veel van deze landen worden vaccinaties aanbevolen en voor een beperkt aantal landen zijn vaccinaties zelfs verplicht. Vaak wordt er gedacht dat wanneer een vaccinatie niet verplicht is, deze ook niet nodig zal zijn. Dat is niet waar.

Dankzij vaccinatie tegen ernstige infectieziekten kunt u zich een hoop ellende besparen.

Gaat u binnenkort op vakantie? Dan wilt u natuurlijk zeker weten welke risico’s u loopt. Kijk hiervoor op de website van de GGD of informeer bij uw huisarts.

Categorie: 

Op de bestemming

Indien u ontevreden bent of een klacht heeft over uw accommodatie, dan dient u dit direct te melden aan de receptie van de betreffende accommodatie en aan de reisleiding ter plaatse. Mocht u het gevoel hebben dat u niet naar tevredenheid bent geholpen, dan kunt u direct telefonisch contact opnemen met Preisdaler of de betreffende organisatie die uw reis uitvoert. Wanneer er geen reisleiding op de bestemming aanwezig is dient u contact op te nemen met het noodnummer van de betreffende aanbieder (zie hiervoor uw reisbescheiden).

Preisdaler hanteert deze handelswijze vanwege het feit dat op het moment dat u vakantie voorbij is, wij uw problemen op bestemming niet meer kunnen oplossen. Indien u uw problemen kenbaar maakt op bestemming, kan deze veelal verholpen worden. Klachten die niet kenbaar gemaakt op locatie en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland dan ook niet in behandeling genomen.

Wanneer u uw klacht ter plaatse kenbaar heeft gemaakt en deze niet naar uw wens is opgelost, heeft u de mogelijkheid om tot één maand na afloop van uw reis op schriftelijke wijze, met motivatie, uw klacht in te dienen. De klacht kunt u mailen naar info@preisdaler.nl .

Op het moment dat u een klacht heeft over de totstandkoming van de boeking, dan kunt u deze, uiterlijk binnen één maand na kennisname van het proces met betrekking tot de klacht, bij ons dienen. Meer informatie kunt u vinden in de ANVR Reisvoorwaarden.

Categorie: 

Vliegreizen

Indien u uw huisdier mee wilt nemen in het vliegtuig is dit onder bepaalde voorwaarden toegestaan. Het moet vooraf echter altijd worden aangevraagd bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Relatief kleine huisdieren mogen meereizen in de cabine, grotere huisdieren reizen mee in het ruim (in een kennel). Indien u ver reist en een intercontinentale vlucht heeft, is het niet toegestaan huisdieren mee te nemen in de cabine. De voorwaarden m.b.t. het vervoer van huisdieren verschillen echter per luchtvaartmaatschappij. Bekijk hiervoor de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Busreizen

Het is niet toegestaan om huisdieren in excursie, pendel of rondreisbussen mee te nemen.

Kampeervakanties

Huisdieren zijn toegestaan op een aantal campings. Hierbij geldt echter dat ze niet toegestaan zijn in een eventuele mobilehome, ze niet zonder toezicht in de accommodatie achter mogen worden gelaten en ze moeten aangelijnd zijn op de camping en buiten de camping worden uitgelaten. Indien er sprake is van schade of verontreiniging wordt de eigenaar van het dier aansprakelijk gehouden. Vergeet niet te zorgen voor geldige inentingspapieren indien u uw huisdier mee wilt nemen op vakantie. Dit kunt u het best bijtijds bij uw huisarts in orde maken.

Disneyland® Resort Paris

In Disneyland® Resort Paris zijn, met uitgang van blindengeleidehonden, huisdieren niet toegestaan. Dit dient te worden aangevraagd. Bij de grote parkeerplaats van Disney Themaparken (Accueil Animeaux) is een kennel te vinden waar uw huisdier tegen betaling kan worden achtergelaten. Uw huisdier krijgt daar te eten, maar wordt niet uitgelaten. Daarnaast zijn een inentingsbewijs en tatoeage tegen hondsdolheid verplicht. De prijs komt neer op ongeveer 8 euro overdag en 12 euro voor 24 uur.

Wanneer heb ik een dierenpaspoort nodig voor mijn huisdier?

Vanaf 3 juli 2004 heeft u voor uw hond, kat of fret een dierenpaspoort nodig. Binnen de Europese Unie kan u vrij reizen met je hond, kat of fret als u een internationaal dierenpaspoort hebt. De Nederlandse versie van het EU-paspoort is verkrijgbaar via uw dierenarts.

 Honden, katten en fretten moeten worden ingeënt tegen rabiës (hondsdolheid). Dit kan uw lokale dierenarts doen. Diezelfde dierenarts is ook bevoegd een aantekening van de vaccinatie te maken in het EU-paspoort. Ook is een chip verplicht voor dieren die meereizen naar het buitenland. Deze chip kan ook uw lokale dierenarts voor je regelen.

Naast de chip is ook een tatoeage als identificatie toegestaan. Wie op vakantie gaat naar het Verenigd Koninkrijk, Ierland, of Zweden moet bij het huisdier een verplichte bloedtest laten afnemen door een dierenarts. De bloedtest moet een aantal maanden voor vertrek worden afgenomen. 

Voor reizen met dieren buiten de EU kunt u het beste uw dierenarts en de website van het Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren (LICG) raadplegen. Op deze website vindt u een lijst met gedetailleerde invoereisen vanuit Nederland naar landen binnen en buiten de EU.

Categorie: 

De website

De prijzen in de prijstabel worden enkele keren op een dag vernieuwd. Zodra u op de prijs klikt, wordt de actuele beschikbaarheid en ook de prijs opgevraagd. Bij samengesteld aanbod kan het bijvoorbeeld zijn dat er inmiddels een andere vluchtklasse beschikbaar is of dat er een bepaalde aanbieder geen beschikbaarheid meer heeft en er daarom de volgende voordeligste aanbieder wordt gekozen. Het is technisch gezien helaas nog niet mogelijk om dit te veranderen zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid van de website. De prijzen die in de prijstabel staan zijn dan ook indicatief en een momentopname.

Categorie: 

U ziet in de prijstabel de gemiddelde vanafprijs per persoon. U selecteert hier de prijs van uw gewenste vertrekdatum en aantal dagen. Vervolgens wordt er een verkorte prijsberekening gemaakt met de totale reissom. De touroperators werken met dagprijzen en de prijzen kunnen dus sterk fluctueren. Klik op de prijs van de gewenste vertrekdatum voor de actuele beschikbaarheid en prijzen.

Categorie: 

Boeking

Indien u uw huisdier mee wilt nemen in het vliegtuig is dit onder bepaalde voorwaarden toegestaan. Het moet vooraf echter altijd worden aangevraagd bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Relatief kleine huisdieren mogen meereizen in de cabine, grotere huisdieren reizen mee in het ruim (in een kennel). Indien u ver reist en een intercontinentale vlucht heeft, is het niet toegestaan huisdieren mee te nemen in de cabine. De voorwaarden m.b.t. het vervoer van huisdieren verschillen echter per luchtvaartmaatschappij. Bekijk hiervoor de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Categorie: 

Het is uiteraard mogelijk om alleen een accommodatie bij Reisbureau Friesland te boeken. Dit geldt voor elke accommodatie. Bij veel accommodaties is dit online via onze website mogelijk. Indien dit niet mogelijk is, kunt u het best even contact met ons opnemen via de telefoon, mail of livechat. Dan maken wij een prijsopgave voor u.

Categorie: 

Per accommodatie staan de verschillende type kamers beschreven. Indien u dus meer informatie zoekt over de verschillende type kamers, dan gaat u eerst naar de betreffende accommodatie en zoekt u daar voor informatie betreffende de kamers.

Categorie: 

EUR 0,-. Preisdaler rekent geen administratiekosten.

Categorie: 

Bij bijna alle touroperators is het mogelijk een optie te nemen buiten 6 weken voor vertrek. U kunt hierover altijd contact opnemen met ons.

Categorie: 

Indien u samen met meerdere mensen reist, dan is het maken van één gezamenlijke boeking het handigst. Wanneer u slechts één boeking maakt, heeft u de grootste kans om dicht bij elkaar te zitten. Wij kunnen u echter geen garantie geven dat dit werkelijk gebeurt. Hierin zijn wij afhankelijk van de betreffende accommodatieverschaffer. Het is wel mogelijk om een essentie aan te vragen indien een kamer enkel wordt bezet door kinderen onder de 12. Indien de essentie akkoord komt heeft u de garantie dat de kamers naast elkaar gelegen zijn. Zo niet, dan kunt u kosteloos van de boeking afzien en kunnen we op zoek gaan naar eventuele andere mogelijkheden. De kosten van een essentie bedragen circa 35,-.

Categorie: 

Een baby kan tot twee jaar gratis meereizen. Er worden echter wel administratiekosten in rekening gebracht voor een kind jonger dan twee jaar. De hoogte van deze administratiekosten hangt af van de te boeken touroperator. Indien uw kind tijdens de reis 2 wordt, zal de leeftijd van uw kind tijdens de heenreis worden aangehouden. 

Categorie: 

Dit geeft aan dat er op het eerste gezicht geen kamers of appartementen meer beschikbaar zijn via de touroperators. Indien de button ‘op aanvraag’ zich voordoet, is het nog mogelijk om bij de accommodatieverschaffer na te gaan of er nog een kamer of appartement beschikbaar is. Dit werkt als volgt: u boekt uw reis net zoals u bij een andere reis zou doen, alleen is dit geen definitieve boeking. Wij nemen bij een aanvraag zsm contact met u op om de aanvraag te bespreken en u een link sturen voor de (aan) betaling van de reis. Daarna zullen wij contact opnemen met de accommodatieverschaffer. Het kan een aantal dagen duren voordat we bericht terug krijgen. Dan weten we of uw boeking door kan gaan of niet. Is uw geboekte reis beschikbaar, dan is uw boeking daarmee meteen definitief geworden. Wanneer uw geboekte reis niet beschikbaar is, dan zullen wij u hierover informeren en kunt u iets anders reserveren. De aanvraagboeking vervalt dan volledig en indien gewenst ontvangt u de (aan) betalingen per omgaande retour.

Categorie: 

Het is erg belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan de opgegeven namen voor de boeking. Alles moet 100% goed zijn vermeld anders zou u eventueel geweigerd kunnen worden voor een vlucht. Vermeld de gegevens exact zoals ze ook in uw paspoort of ID-kaart staan. In het geval van gehuwde vrouwen mag alleen de meisjesnaam, welke ook in het paspoort staat, worden vermeld. Daarnaast moet ook uw eerste voornaam zoals deze in uw reisdocument staat vermeld in de boeking worden verwerkt. Heeft u nog een tweede of derde voornaam? Deze hoeft u niet te vermelden. Indien u fouten maakt waardoor er iets gewijzigd moet worden dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid en eventuele wijzigingskosten zijn voor uw eigen rekening.

Categorie: 

Betaling

Tijdens het boeken: 

  • iDeal
  • Mr. Cash 
  • Creditcardbetaling (VISA, Mastercard)

Indien u betaalt per creditcard of Mr. Cash worden er extra kosten gerekend. Deze bedragen 3% van het te betalen bedrag. iDeal is kosteloos.

Categorie: 

Uw boekingsbevestiging is uw factuur en deze ontvangt u van ons per email. Bewaar deze daarom goed, hier staat namelijk ook de uiterste datum voor de restantbetaling op vermeld. Hiervoor krijgt u geen herinnering en u bent zelf verantwoordelijk voor een tijdige betaling van het restant. Bij een niet tijdige betaling behouden wij ons het recht uw boeking te annuleren.

Categorie: 

Uiteraard, zolang elke reiziger bij zijn betaling het boekingsnummer vermeldt. Op deze wijze is het in de financiële administratie duidelijk bij welke boeking de betaling hoort.

Let op: dit is niet mogelijk indien u de reis binnen acht weken voor vertrek boekt. In dat geval zal de gehele reissom in een keer per iDeal betaling moeten worden voldaan.

Categorie: 

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen en verwerkt, wordt dit bijgewerkt op mijnreisoverzicht.nl. Indien u via iDEAL of overboeking betaalt duurt het enkele werkdagen alvorens dit administratief is verwerkt.

Categorie: 

Autohuur

Indien de huurauto is inbegrepen in uw reis, kunt u de huurauto ophalen bij de luchthaven van bestemming. Er geldt vervolgens een 24-uurs regeling, wat inhoudt dat u de auto op de laatste dag voor of op dezelfde tijd moet terugbrengen. Indien u later op de dag terugreist, kunt u ervoor kiezen om de auto nog een tijdje langer in bezit te houden. U betaalt dan een extra dag autohuur bij het inleveren van uw auto.

Categorie: 

U kunt op aanvraag kinderstoeltjes huren. Indien u de auto via ons huurt, dan vragen wij voor u een kinderstoel aan bij de verhuurmaatschappij. Extra kosten hiervoor moeten ter plaatste worden voldaan.

Categorie: 

De borg kunt u over het algemeen alleen met een creditcard betalen. Houd hier dus rekening mee.

Categorie: 

U kunt de auto ophalen op het vliegveld nadat u bent gearriveerd. Zodra u weer naar Nederland vertrekt, kunt u de auto daar ook weer afleveren. Indien u de auto voor minder dagen huurt dan uw totale vakantieduur kunt u er ook voor kiezen om de auto bij uw accommodatie te laten afleveren en op te laten halen. Preisdaler werkt samen met Sunny Cars, een zeer betrouwbare partner. 

Met een huurauto wordt uw vakantie nog véél leuker. Want daarmee ziet en beleeft u zoveel meer. Heerlijk in alle vrijheid – wanneer het u maar uitkomt – rondtoeren en genieten van uw vakantieland. Wij kunnen u een huurauto van Sunny Cars van harte aanbevelen. Omdat deze all-in is: werkelijk alle nodige verzekeringen zijn inbegrepen. Zelfs een extra WA van € 7,5 miljoen. Ook dak-banden-bodem-glasschade is gedekt en het eigen risico wordt standaard terugbetaald. U kunt dus 100% zorgeloos rondrijden.

Optimaal genieten! Het fijne is ook dat u vanuit het vliegtuig zó uw huurauto instapt. Geen tijdrovende transfer en u hoeft niet te sjouwen met bagage. En alles is van te voren geregeld en betaald dus gegarandeerd géén extra kosten ter plaatse. Uw vakantie begint meteen.

Categorie: 
TUI actie tot 31 januari!
KLIK HIER